TravelEssence op bezoek

16 mei 2017 - Langeweg, Nederland

Zoals gezegd kwam Sebastiaan bij ons aan huis, er werdt een grote kaart van Australië op tafel gelegd, de laptop opgestart. Na een drankje te hebben ingeschonken, ging hij van start met zijn enthousiaste verhalen over Australië dat hij zeven keer had bezocht en er zelfs nog even had gewoond. Hij viel meteen met de deur in huis: of je nou twee, vier of acht weken gaat, je kunt nooit alles zien in dat immens grote land. Zijn eerste vraag was wat wij verwachten van Australië. Om de beurt mochten we vertellen wat we van deze vakantie hoopten te zien of te doen, maar ook zeker wat we niét wilden zien; slangen en haaien... Waarna hij prachtige foto's liet zien van de ''the big six under'' (kangaroe, koala, emoe, tasmanian devil, wombat en de dingo), de natuurparken, de kleinschalige accommodaties en activiteiten ver weg van het massatoerisme. Bij de haaienfoto's haakte ik even af... Gelukkig kon hij vertellen dat voor elk baai waar gezwommen wordt, een haaiennet is gespannen. Niet dat mij dat geruststelde, ik plons voor de zekerheid maar gewoon in het zwembad.

Een paar uur later ging hij, na een rondleiding op onze boerderij, richting Amsterdam met de belofte één dezer dagen met een reisvoorstel te komen. En inderdaad, twee dagen later viel er een passende reis op de digitale deurmat. Naar al onze wensen was geluisterd, geen gedoe meer met het uitzoeken van de juiste accommodaties, welk park we zéker niet mochten missen en welke activiteiten we alle vier leuk zouden vinden. Sebastiaan en zijn collega's hadden zijn werk goed gedaan en na twee weken kwam het bericht dat de reis, met enkele kleine wijzigingen, door kon gaan. Australië here we come, de zeven maanden voorpret kunnen beginnen!